اخبار روزاخبار مهم و فوری

آیا امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403 قمر در عقرب می باشد؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره آیا امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403 قمر در عقرب می باشد؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

آیا امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403 قمر در عقرب می باشد؟

 امروز پنجشنبه 9 فروردین 1403 قمر در عقرب است.  

روزهای قمر در عقرب ماه فروردین ۱۴۰۳

براساس صورت فلکی عقرب : قمر در عقرب فروردین ۱۴۰۳ از روز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۰۵:۴۲ شروع می شود و در روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۳۰ به پایان می رسد.

براساس صورت برج عقرب : قمر در عقرب فروردین ۱۴۰۳ از روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲:۳۷ شروع می شود و در روز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۲ به پایان می رسد.

تعریف ساده ای از قمردرعقرب

قمر در عقرب پدیده ای آسمانی و دینی است. بسیاری از دینداران سعی می کنند در هنگام بروز چنین پدیده ای از برخی از اعمال دست بر می دارند. جهان هستی تغییر و تحولاتی دارد. همانطور که خورشید طلوع و غروب می کند، ماه نیز دچار فعل و انفعالاتی می شود. گاهی که پدیده قمر در عقرب رخ می دهد می دهد بر طبق روایات برخی از اعمال را معتقدین و مومنین انجام نمی دهند مثل مسافرت، معامله، ازدواج و…

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

عقد نکاح
اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه)
سفر
از امام صادق علیه‌السّلام هم روایتی داریم که: «من سافر أو تزوّج و القمر فی العقرب لم یر الحسنى»؛ یعنى وقتى که قمر در عقرب است، هر کس مسافرت کند یا عقد نکاح نماید، نیکویى نبیند.
محقق هم در شرایع نوشته است: «و یکره إیقاع النکاح و القمر فی العقرب» ازدواج و عقد نکاح (یا نزدیکی) در ایام قمر در عقرب، مکروه است. (شرائع الإسلام فی مسائل الحلال و الحرام، ج‏۲، ص. ۲۱۱)

علاوه بر این، سایر دانشمندان اسلامی و منجمان نی گفته‌اند که بهتر است بعضی کارها را در ایام قمر در عقرب انجام ندهید. این امور عبارتند از:

مسافرت
اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)
خواندن عقد ازدواج
افتتاح کسب و کار و تجارت
تعیین و تغییر نام
گذاشتن سنگ بنای کار‌های مهم
حجامت
دیگر امور اساسی زندگی
برای اطلاع از دلیل کراهت انجام این اعمال در ایام قمر در عقرب نیز روایاتی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در کتب معتبر حدیثی مانند کافی، من لایحضره الفقیه، بحارالانوار، وافی و وسائل الشیعه بخوانید.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=59523

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا