اخبار روزاقتصادی

روش دریافت وام مستاجری

افرادی که در خانه های استیجاری سکونت می کنند و قصد دریافت وام ودیعه مسکن را دارند، لازم است ابتدا، مراحل ثبت نام مستاجران در سامانه املاک را انجام دهند.

به گزارش بنکر (Banker)، ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد.

در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳

۱درخواست کننده، می بایست متاهل و یا سرپرست خانوار باشد.

 

۲زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن که با خانواده زندگی نکرده و در واقع، خودسرپرست می باشند نیز می توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام نمایند.

۳همچنین، مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده اند، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد می باشند نیز مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه می باشند

۴متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت گردیده و کد رهگیری دریافت کرده باشد.

۵قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

۶پس از این که درخواست کننده وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، می بایست مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد.

همچنین، ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی نماید، در غیر این صورت، درخواست او رد می شود.

گفتنی است که سایت tem.mrud.ir اختصاص به ثبت نام وام ودیعه مسکن نداشته، بلکه ثبت نام نهضت ملی مسکن و انجام امور مربوط به آن نیز از طریق این سایت، امکان پذیر می باشد.

 

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=61915

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫3 دیدگاه ها

  1. مستاجر کجا باید ضامن مهیا بکند ولا بلا شرایط خوبی نیست دولت میتواند زمین مجانی دراختیار افرادی قراردهد که فاقد مسکن میباشد ساخت خونه باید خودشان کاربکنند مشکل اساسی فقط زمین است که خداراشکر هر استانی اینقدر زمین دارد که به هرفرد سه قواره زمین تعلق میگیرد اما دولت دوست ندارد مردم خانه دارشوند

  2. باسلام وام ودیعه مسکن باید حدود دو درصد سود تعلق بگیرد نه اینک ۲۰ درصد مستاجر کجا کرایه خونه و وام را مهیا بکند واقعا مسخره است بانک. ودولت برای خودش بقالی درست کرده یک فرد میتاجر باید تا اخر عمرش مستاجر باشد ایا باا ۱۵۰ صاحب خونه تقبل میکند که رهن غقط ۱۵۰ باشد خیر حتی یک ششم رهن خونه هم نمیشود دولت باید به شرط تملیک خونه اجاره ای دراختیار مردم قرار بدهند بنده خودم توحاشیه شهر اجاره نشین هستم ۵۰۰ میلون با ماهی شش میلون تورم اقتصاد ایران منفجر سده دولت باید خودش خانه بسازد دراختیار افراد بدون مسکن قرار دهد،

  3. چرا به من بازنشسته مستمری بگیر مستاجر عیالوار تامین اجتماعی که در سال 99مبلغ 15ملیون وام ودیعه مسکن گرفتم و سال گذشته تسویه حساب کرده ام میگن وام ودیعه مسکن تعلق نمیگیره و هر شخص در طول عمر خود فقط یک بار از تسهیلات تسهیلات وام ودیعه مسکن استفاده کند این چه قانونی است که امروز تورم اجاره بها منزل بیش از صدرصد رسیده است و صاحب خانه میخواهد وسایل ما را بیرون بریزه و رهن و اجاره را بالا برده دولت برای ما مستاجران بازنشسته عیالوار شرط میگذارد لطفاً بازنگری و اصلاح کنید تا ما از حیرانی و سرگردانی در بیاییم

    3
    2
دکمه بازگشت به بالا