اخبار روزاخبار مهم و فوری

علت فوت کریم باوی بازیکن اسبق تیم ملی ایران چه بود؟ + بیوگرافی

وی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت کریم باوی بازیکن اسبق تیم ملی ایران چه بود؟ + بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

دلیل درگذشت کریم باوی

کریم باوی مهاجم سال های دور فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش باغستان نیوز کریم باوی، مهاجم سابق تیم‌های شاهین، پرسپولیس و تیم ملی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

متاسفانه با خبر شدیم که کریم باوی گلزن سابق تیم‌های ملی و پرسپولیس پس از تحمل یک دوره بیماری در 57 سالگی درگذشت. کریم باوی یکی از مهاجمان خوب تاریخ فوتبال ایران و پرسپولیس بود که بعد از استعفای دسته جمعی چهارده نفر از تیم ملی ، تبدیل به مهاجم نوک تیم در زمان هدایت دهداری شد.

یک مهاجم سرزن قهار که البته با وجود آنکه مشکل جدی در پاهایش داشت روی زمین هم گل می زد. باوی در 23 بازی ملی 10 گل زده است، او یکی از مهاجمان ثابت پرسپولیس بود و به عنوان لژیونر در فوتبال قطر بازی کرده بود.

پایگاه خبری باغستان نیوز درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران را به خانواده محترم ایشان و جامعه ورزشی و عموم مردم تسلیت عرض می نماید  و برای آن مرحوم علو درجات و برای خانواده اش صبر آرزو دارد.

یادبود شادروان کریم‌باوی

جهت خواندن فاتحه به صورت مجازی و آنلاین و همچنین ختم قرآن کریم و صلوات و … از صفحه یادبود شادروان کریم باوی از لینک زیر دیدن بفرمایید . لطفا روی لینک زیر کلیک ( لمس ) کنید:

https://iporse.ir/6220039

بیوگرافی کریم باوی

کریم باوی (زاده ۹ دی ۱۳۴۳ در خرمشهر-درگذشته ۱۶ آذر ۱۴۰۱) بازیکن فوتبال سابق تیم ملی فوتبال ایران بود.

وی بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده‌است. او با وجود مدت کوتاه بازیگری برای تیم ملی فوتبال ایران یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده‌است. کریم باوی با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی آمار بسیاری خوبی را از خود بر جای گذاشته است. او همچنین یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.

او در فینال لیگ آزادگان ۱۳۷۱ گل تساوی بخش پرسپولیس برابر پاس را زد، اما در ضربات پنالتی پرسپولیس شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

باوی دو ترکش در بدنش دارد و از لحاظ جسمانی اوضاع خوبی نداشت. او مدت‌ها دور از میدان بود و با فوتبال سروکاری نداشت تا اینکه با همت یک روزنامه نگار و مدیر عامل باشگاه شاهین بوشهر در تاریخ یکم شهریور ۱۳۸۹ و در مسابقه پرسپولیس و شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی از او تجلیل به عمل آمد.

کریم‌باوی در مهرماه ۱۳۹۲ خورشیدی به همت حمید استیلی و باشگاه پرسپولیس، توسط دکتر افشین زیر تیغ جراحی قرار گرفت تا وضعیت پاهایش بهبود یابد. پس از این عمل جراحی، محمد رویانیان از باوی عیادت کرد و از زحمات کادر پزشکی و حمید استیلی مدیرعامل شرکت پیشکسوتان پرسپولیس قدردانی کرد.

تسلیت باشگاه پرسپولیس به مناسبت درگذشت فوتبالیست ایرانی

باشگاه پرسپولیس به مناسبت درگذشت پیشکوست فوتبال ایران واکنش نشان داد و نوشت: با تاسف فراوان، باشگاه پرسپولیس یکی دیگر از عزیزان خود را از دست داد.

کریم باوی ، مهاجم سرشناس فوتبال ایران و پرسپولیس که پروازها و ضربات سر او در فوتبال ایران شهره بود و با گل‌هایش برای تیم ملی ایران و تاریخ پرسپولیس خالق صحنه‌های زیبا شد، امروز در آخرین پرواز، به دیدار حق شتافت و دار فانی را وداع گفت

کریم باوی تا چند هفته دیگر تازه باید 58 سالگی و به روایتی دیگر 59 سالگی را جشن می‌گرفت. او متولد نهم دیماه بود. زاده خرمشهر و مثل همه همشهریانش خونگرم و صبور.

او را در زمره موفق‌ترین سرزنان فوتبال ایران برمی‌شمارند. از شاهین به پرسپولیس آمد و به نسبت مدت کوتاه حضور در تیم ملی، از گلزنان موفق رده ملی بود. او در سال‌های تعطیلی لیگ سراسری فوتبال ایران، توانست عنوان آقای گلی باشگاه‌های تهران را نیز از آن خود سازد.

باشگاه پرسپولیس این ضایعه را به خانواده آن مرحوم، جامعه ورزش و فوتبال و به ویژه خانواده بزرگ پرسپولیس تسلیت می‌گوید. از بارگاه الهی برای وی آمرزش و رحمت و برای بازماندگان صبر و طول عمر مسالت داریم.

تسلیت فرشاد کرمی به درگذشت زنده یاد کریم باوی

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=9418

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام وعرض ادب
    ضمن تشکر از نوشتار بالا در خصوص عقاب بلامنازع آسمان فوتبال ایران زنده نام کریم باوی ، در خصوص آغاز حضور کریم باوی در تیم ملی باید یادآوری نمایم که آنمرحوم قبل از افتضاح استعفای بازیکنانی که تیم ملی را ارث پدری خود می دانستند ؟ ! لباس تیم ملی را پوشیده بود و در همان مسابقات (بازیهای آسیایی سئول ۱۹۸۶) هم مهره ثابت وتاثیر گزار تیم ملی بود ؟ تا جائیکه وقتی کریم در خطر دو اخطاره شدن جهت بازی مرحله حذفی مقابل کره قرار گرفته بود ، بنا به خواست نیمکت تیم ملی مامور به دریافت یک کارت زرد جهت از دست دادن بازی تشریفاتی بعدی شده بود و در صحنه ای از بازی آنقدر بی جهت دور داور تاب خوردتا داور بک کارت زرد به مرحوم نشان داد . قاب پیله کریم به داور برای دریافت کارت زرد ، یکی از بیاد ماندنی ترین صحنه های طنز فوتبال ایران بود که حتی زنده نام پرویز خان دهداری را به خنده های زیاد بدون سابقه وادار نمود .

دکمه بازگشت به بالا