اقتصادییادداشت

یادداشتی از علی سعدوندی:
رکود سنگین در بازار لوازم خانگی

رکود سنگین در بازار لوازم خانگی

این روزها بازار لوازم خانگی در کشورمان شــرایط خوبی را تجربه نمی کند و مردم با وجود این که نیاز بسیار شدیدی به تامین لوازم خانگی مناسـب دارند، اما اقدام به خرید آن نمـیکنند؛ چراکه علت اصلی آن نبود قدرت خرید کافی مناســب در مردم است.

در حال حاضر متأسفانه مردم توان مالی مناســبی بـرای رفع نیازهایشان ندارند. بخش اعظمی از درآمد مردم صرف هزینه های جاری زندگی می شــود و دیگر این امکان  برای شان مهیا نیست که قادر باشند اقدام به خرید لوازم خانگی نو کنند.
با وجود این که نیاز شدیدی در بین مردم نســبت به لوازم خانگی وجود دارد، امــا آنها به دلیــل اینکه از نظر مالی قادر به تامین نیازهایشان نیســتند، مجبور هســتند از طریق بازار لوازم خانگی دست دوم اقدام به رفع مشکل شان کنند و متأسفانه بســیاری از مردم ما در حال حاضر جرأت این که به سراغ بازار کالاهای نو بروند را ندارند و همین امر موجب شده تا رکود سنگینی در بازار لوازم خانگــی ایجاد شــود و این وضعیت به دنبال نبود شــرایط مالی مناسب مردم ایجاد شده است

طبیعتاًدر وضعیتی کــه قیمت ها رو به افزایش هســتند و درآمدها و دســتمزدهای افراد ثابت هستند نمیتوان انتظار داشــت که افراد تقاضایی بــرای خرید محصــولات نو در بازار داشته باشند و نیازشان را رفع کنند.
در حال حاضر مردم از نظر مالی در شرایط بسیار نامناسبی به سر میبرند و روز به روز شرایط بدتر و سخت تر و افراد از نظر مالی قدرت شان بسیار کمتر می شود و نمیتوان انتظار داشت آنها از کالاهای نو استفاده کنند.
همه خانواده ها تمایل دارند که از طریق کالاهای نو نیازشان را رفع کنند، اما متأســفانه توان مالی مناسب برای خرید آن ها ندارند و بــه همین جهت مجبور هستند به سمت بازار کالاهای کارکرده بروند و مجبور هســتند اقدام به خرید کالاهای دست دوم کند.

در حوزه لوازم خانگی متأســفانه به جهت ایـنکه قیمتها بالاســت و افراد دســتمزدهای شـان پاسخگوی نیازهایشان نیســت و مجبور هستند تا از طریــق این کالاهای دســت دوم نیازشــان را به بازار رفع کنند و به این ترتیب مشکلات شــان را حل کنند که درنهایت باید عنــوان کنیم حق مردم ایران بیشاز این است و آنها حق یک زندگی همراه با رفاه و کالاهای اساسی مورد نیازشــان را دارند، اما متأسفانه از نظر مالی قدرت خریــد کافی ندارند و گرانی ها موجب شـده تا آن ها از نظر مالی قدرت خریدشــان تا حد زیادی افت پیدا کند و ایــن تنزل قدرت خرید نتیجه نبود شرایط مالی مناسب برای افراد اســت. به همین دلیل انتظار می رود حتماً مســؤولان نســبت به رفع مشکلات اقدام کنند و تمام تلاش شان را به کار گیرند تا از نظــر مالی مردم به جایگاهی برســند که بتوانند از حداقل های یک زندگی ســاده نیز برخوردار باشــند و مجبور نباشــند از نیازشان صرفنظر کنند و یا تقاضای شــان را به بازار کالاهای دست دوم ببرند

نگارنده: علی سعدوند

منبع: روزنامه نوآوران

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=5326

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا