اجتماعی و فرهنگی

جشنواره فیلم تسالونیکی با حضور نیکی کریمی در سال 2005

جشنواره فیلم تسالونیکی 2005 با حضور نیکی کریمی، روز 18 نوامبر با نمایش فیلم “جهنم” دنیس تانوویچ، فیلمساز سرشناس بوسنیایی، رسماً آغاز می‌شود.

این فیلم که محصول مشترک فرانسه و بلژیک و ایتالیا و ژاپن است، داستان سه خواهر را بازگو می‌کند که تجربه وحشتناک مشترکی از دوران کودکی خود دارند و حالا نیاز به این دارند که ببینند آن حادثه مشترک چگونه بر زندگی هر کدامشان تأثیر گذاشته است.

“جهنم” در واقع قسمت دوم از سه‌گانه “بهشت، جهنم،‌ دوزخ” است که کریشتف کیشلوفسکی، فیلمساز نامدار و فقید لهستانی، اندکی پیش از مرگش قصد داشت بسازد. ”

بهشت” را قبلاً‌ تام تیکور، فیلمساز آلمانی، ساخته و هنوز خبری از اینکه چه کسی قرار است “دوزخ” را بسازد و این تریلوژی را کامل کند، نیست.

فیلمنامه “جهنم” را هم کریشتف پیژویتس نوشته که فیلمنامه‌نویس بسیاری از آثار کیشلوفسکی بوده است.

چهل و ششمین دوره جشنواره تسالونیکی روز 27 نوامبر با نمایش فیلم اپیزودیک “همه کودکان نامریی” به پایان می‌رسد. این فیلم را که متشکل از هفت فیلم کوتاه درباره کودکان جهان است، هشت فیلمساز مختلف کارگردانی کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به امیر کوشتوریتسا،‌ اسپایک لی، ریدلی اسکات و دخترش، مهدی شریف، کاتیا لوند و جان وو اشاره کرد.

“همه کودکان نامریی” محصولی ایتالیایی است که قرار است تمام عواید حاصل از اکران عمومی آن در اختیار صندوق تازه‌تأسیس همه کودکان نامریی وابسته به صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، قرار بگیرد.

از دیگر برنامه‌های جشنواره امسال تسالونیکی می‌توان به حضور سه بازیگر زن به عنوان مجری بخش‌های مختلف اشاره کرد.

نیکی کریمی، بازیگر قدیمی و هنرمند سرشناس این روزهای سینما و تلویزیون و فیلمساز تازه‌کار ایرانی که سال 2002 عضو هیأت داوران تسالونیکی بود و امسال همین وظیفه را در جشنواره لوکارنو بر عهده داشت، یکی از این مجریان است. والریا برونی تدسکی ایتالیایی و جاسمین طباطبایی از آلمان دیگر مجریان زن جشنواره تسالونیکی 2005 هستند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=10665

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا