اقتصادی

منتظر افزایش مبلغ یارانه باشید

خبر خوب برای یارانه بگیران اینکه قرار است در قالب طرح فجرانه شاهد افزایش مبلغ یارانه باشید.جزئیات طرح را در این گزارش بخوانید.

علیرضا عسگریان در نشست خبری با موضوع اجرای مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه اظهار کرد: دولت دارای راهبرد کلانی برای تغذیه مردم است و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، اما تمرکز بر این مسئله گذاشته است. افزایش مبلغ یارانه هم می تواند جزو موضوعات مهم دغدغه مردم و مسئولین باشد.

وی ادامه داد: بخشی از بسته‌های یارانه‌ای مختص به مادران و بخشی دیگر متعلق به کودکان است به‌طوری که در طرح امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال، مرحله سوم طرح چندی پیش اجرا شد و در مرحله سوم ۱۵۳ هزار کودک در این طرح مشمول شده‌اند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مرحله جدید کالابرگ الکترونیکی در قالب طرح فجرانه تصریح کرد: این طرح به‌مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد و اعتبار خرید کالا از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

آیا افزایش مبلغ یارانه نقدی حقیقت دارد؟ هنوز در خصوص افزایش مبلغ یارانه نقدی تصمیمی گرفته نشده است.

عسگریان گفت: طرح اشاره‌شده از فردا اجرا می‌شود همچنین در این طرح هموطنان می‌توانند بدون هیچ پیش‌شرطی از اعتبار در نظر گرفته‌شده طرح استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید یارانه به تغذیه مردم اختصاص پیدا کند افزود: در راستای همین امر هفت طرح آزمایشی را از سال گذشته اجرا کرده‌ایم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیکی ۶۱ میلیون نفر در هفت دهک مشمول این طرح هستند و در قالب این طرح ۱۱ قلم کالای اساسی برای تغذیه به مردم اختصاص داده شده است.

عسگریان ادامه داد: از اواخر سال ۱۴۰۱ طرح کالابرگ طی ۶ یا ۷ دوره آزمایشی به مرحله اجرایی درآمد تا به مرحله کنونی رسیده است. این طرح به‌صورت آزمایشی از یک استان آغاز شد و دربرگیری دهک‌های درآمدی اول تا سوم و هم‌اکنون هفت دهک جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به نصب اپلیکیشن «شما» در گوشی‌های اندروید گفت: هموطنان می‌توانند سؤالات مربوط به طرح کالابرگ را از این طریق مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: استفاده از کالابرگ برای خرید مواد خوراکی اختیاری است، اما یارانه تشویقی درنظرگرفته برای خرید از سبد غذایی تنها یک ماه در حساب‌ها ذخیره خواهد شد و در صورت عدم خرید در بازه زمانی اشاره‌شده یارانه مضاعف تشویقی حذف می‌شود.

عسگریان ادامه داد: از فردا هفت دهه درآمدی جامعه در صورت خرید ۱۱ قلم مواد خوراکی که از گذشته اعلام شده بود مشمول بهره‌مندی از یارانه مضاعف در قالب طرح فجرانه خواهند شد که این یارانه از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده است.

وی درخصوص افزایش یارانه در قالب طرح فجرانه تصریح کرد: اقلام غذایی که در طرح فجرانه در نظر گرفته شده است مبنای قیمت آن‌ها سال ۱۴۰۱ خواهد بود و با احتساب یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی که در این طرح در نظر گرفته شده است یارانه ۴۰۰ هزار تومانی یک فرد در صورت خرید ۱۱ قلم مد نظر به ۶۲۰ هزار تومان و یارانه ۳۰۰ هزار تومانی افراد نیز به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد، اما همان‌طور که گفته شد این افزایش منوط به خرید یکی از ۱۱ قلم در سبد غذایی عنوان شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورتی که افراد دارای گوشی هوشمند نیستند و یا به هر دلیلی آن را در اختیار ندارند می‌توانند با کد دستوری *۵۰۰*۴۶۳# از میزان اعتبار باقیمانده خود در طرح کالابرگ مطلع شوند.

عسگریان اضافه کرد: در زمان حاضر حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه شهری و روستایی در دسترس مردم است تا بتوانند از طریق کالابرگ الکترونیکی خرید خود را انجام بدهند.

وی بیان کرد: در گذشته هموطنان باید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ کالابرگ خود را از سبد ۱۱ قلم کالایی که در نظر گرفته بود خرید می‌کردند تا اعتبار مضاعف ۱۱۰ هزار تومانی در حساب آن‌ها شارژ شود، اما در طرح فجرانه مبلغ این اعتبار تشویقی به ۲۲۰ هزار تومان رسیده و شرط خرید تا سقف ۲۰۰ هزار تومانی نیز حذف شده است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ۱۱ قلم کالای مد نظر جهت خرید هموطنان و استفاده از یارانه تشویقی تصریح کرد: ماست کم‌چرب، پنیر، شیر، روغن، برنج، ماکارونی، قند و شکر، حبوبات، گوشت و مرغ و تخم‌مرغ است، البته در گذشته گوشت منجمد برای این سبد وجود داشت که هم‌اکنون گوشت گرم نیز در قالب این سبد تعریف شده است.

عسگریان با اعلام اینکه هیچ محدودیت مالی برای اجرای طرح کالابرگ و طرح فجرانه وجود ندارد افزود: طرح فجرانه به‌مدت ۳ ماه از فردا تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود، همچنین ماهانه ۳۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح و یارانه اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید مجدد بر نصب اپلیکیشن «شما» گفت: مشمولان با نصب این برنامه می‌توانند فروشگاه‌های مشمول طرح را شناسایی و به آن‌ها مراجعه و اقلام خود را خریداری کنند.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=54084

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا