اخبار روزاخبار مهم و فوری

زمان دقیق ماه صورتی امشب | آیا در ایران ماه صورتی قابل رویت است؟

چهارشنبه، پنجم اردیبهشت، ماه صورتی به فاز کامل می‌رسد و بیشتر طول شب قابل مشاهده است، به طوری که حوالی غروب طلوع می‌کند و حوالی سحر نیز غروب می‌کند؛

امشب ماه صورتی می‌شود

زمان دقیق ماه کامل که زمانی شکل می‌گیرد که ماه دقیقاً 180 درجه مخالف خورشید در آسمان باشد، حدود ساعت 7:49 غروب بعد از ظهر رخ خواهد داد.   با این حال، ماه در تمام طول شب با چشم غیرمسلح “کامل” به نظر می رسد. کمی قبل از ساعت 7 صبح به وقت محلی در غرب غروب خواهد کرد.

🔹بر اساس نامگذاری‌های انجام شده توسط قبایل آمریکایی، این پدیده ماه کامل صورتی نام دارد، اگرچه این پدیده در آمریکای شمالی “ماه صورتی” خوانده می‌شود، اما ربطی به رنگ قمر زمین ندارد، بلکه به دلیل رویش گل‌های صورتی در این زمان از سال در منطقه‌ای در آمریکای شمالی است.

اندکی پس از غروب خورشید به سمت شرق نگاه کنید تا ماه کامل را در بالای افق ببینید. ماه در صورت فلکی خواهد بود و بیشتر شب را برای لذت بردن از آسمان شب در حالی که سیارات در طرف دیگر زمین قرار دارند، خواهد داشت. این خبر بسیار خوبی برای آسمان‌نگاران است، زیرا درخشندگی ماه کامل، تشخیص سایر اهداف کیهانی را زمانی که واقعاً بالای سر ما هستند، بسیار دشوار می‌کند. با این حال، امشب آن اهداف حتی یک گزینه هم نخواهند بود. این شبی است که باید فقط روی ماه تمرکز کرد.

زمان دقیق ماه کامل که زمانی شکل می‌گیرد که ماه دقیقاً 180 درجه مخالف خورشید در آسمان باشد، حدود ساعت 7:49 بعد از ظهر رخ خواهد داد.   با این حال، ماه در تمام طول شب با چشم غیرمسلح “کامل” به نظر می رسد. کمی قبل از ساعت 7 صبح به وقت محلی در غرب غروب خواهد کرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=62749

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا