اخبار روزاخبار مهم و فوری

سیدجعفر جوانمردی فرمانده سابق انتظامی بندر انزلی کیست؟

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره بیوگرافی سیدجعفر جوانمردی فرمانده سابق انتظامی بندر انزلی کیست؟ مطلبی را برای شما آورده ایم با ما همراه باشید.

بیوگرافی سرهنگ جعفر جوانمردی

سرهنگ سید جعفر جوانمردی سال‌هاست در نیروی انتظامی فعالیت می‌کند و توانسته بود که فرماندهی انتظامی بندر انزلی را به دست آورد او بیش از ۲۵ سال سابقه عضویت در نیروی انتظامی را داشت که در ۸ آذر ۱۴۰۱ به علت سهل انگاری و عدم استفاده از قانون به کارگیری سلاح مرتکب قتل یک پسر جوان شد.

بیوگرافی سرهنگ جعفر جوانمردی
بیوگرافی سرهنگ جعفر جوانمردی

ماجرای قتل مهران سماک

مهران سماک در ۸ آذر ۱۴۰۱ به همراه نامزدش سوار بر خودرو شخصی در محله چراغ برق بندر انزلی در حال حرکت بود او به صورت خواسته یا ناخواسته وارد جمعیت معترض به باخت ایران در مقابل آمریکا در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ شد که این جمعیت به ناآرامی و درگیری ختم شد و گلوله‌ای به سمت مهران سماک از سوی اسلحه سرهنگ جعفر جوانمردی شلیک شد و تا رسیدن به بیمارستان جان خود را بر اثر خونریزی از دست داد.

فارس: پروندۀ محکومیت متهم پرونده مهران سماک، دوباره بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس نوشت:

🔹سید جعفر جوانمردی، فرمانده انتظامی بندرانزلی در اعتراضات سال گذشته در حین ماموریت به‌دلیل شلیک گلوله‌ای ساچمه‌ای که منجر به کشته‌شدن مهران سماک شد، به جرم قتل عمد به قصاص محکوم شد.

🔹«بسیاری معتقدند با توجه به اینکه این حادثه در حین ماموریت پلیس و در هنگام “اغتشاشات” اتفاق افتاده، حکمی سختگیرانه توسط قاضی صادر شده و عملا این موضوع منجر به تضعیف پلیس خواهد شد.»

🔹با پیگیری خبرنگاران فارس از مسئولان قوه‌قضائیه مشخص شد این حکم قطعی نیست و به‌علت «نقص‌های متعدد» قرار است دوباره پرونده بررسی شود.

🔹مسئولان قوه‌قضائیه اطمینان دادند که حکم صادره درحال حاضر قابلیت اجرا ندارد و با تکمیل پرونده باید بررسی‌های جامع‌تری نسبت به آن صورت بگیرد./ فارس

 

♦️نقض حکم پرونده قتل مهران سماک در دیوان عالی

مرکز رسانه قوه قضائيه:
🔹۸ آذر بعد از بازی تیم ملی فوتبال مقابل آمریکا در جام جهانی، فردی به نام مهران سماک براثر اصابت گلوله ساچمه‌ای در بندر انزلی فوت کرد که در رابطه با این موضوع پرونده قضایی برای یک مقام سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دادسرای نظامی استان تشکیل شد.
🔹دادگاه پس از انجام تحقیقات و برگزاری جلسات متهم پرونده را به قصاص محکوم کرد. پس از صدور رای در دادگاه بدوی و با اعتراض متهم و وکیل پرونده دیوان عالی کشور برای بررسی اعتراض صورت گرفته وارد عمل شد.
🔹حکم این پرونده با نظر دیوان عالی کشور نقض شده و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شده است./تسنیم

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در رابطه با مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد ازجمله سرهنگ “سیدجعفر جوانمردی” فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی‌های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

سرهنگ “محمود رجبی” ضمن تشریح نحوه رسیدگی و بررسی ابعاد پرونده مرحوم “مهران سماک” گفت: پس از شکست تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل آمریکا، تعدادی اغتشاشگر در بندر انزلی با ایجاد تجمع، راهبندان و هنجارشکنی قصد برهم زدن نظم و امنیت شهر را داشتند که با توجه به حساسیت ایام و لزوم پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی فرصت‌طلبان برای آسیب رساندن به اموال عمومی و شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در جریان تجمع مخلان نظم و امنیت و ازدحام خودروهای هنجارشکن، مرحوم سماک مورد اصابت سلاح ساچمه‌زنی قرار گرفت که متاسفانه به علت جراحات وارده فوت نمود.

وی تصریح کرد:با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله با هماهنگی قضائی اقدامات فنی و کارشناسی صورت گرفت و تعدادی از مظنونین و متهمین در این ماجرا نیز شناسایی و دستگیر شدند.
“سرهنگ محمود رجبی” به مسوولیت فرماندهان انتظامی در قبال وقایع و اتفاقات حادث شده در سطح حوزه استحفاظی تحت امر خود اشاره کرد و افزود: پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه، خود را در قبال رسیدگی به وقوع هرگونه تخلف یا جرم مسوول می‌داند.

معاون حقوقی فرماندهی انتظامی استان گیلان افزود: در رابطه با مرحوم مهران سماک بنا به تشخیص مقام قضائی، پرونده تعدادی از افراد ازجمله سرهنگ “سیدجعفر جوانمردی” فرمانده سابق انتظامی شهرستان بندر انزلی در دست بررسی است که نتیجه آن پس از بررسی‌های کارشناسی و نظر قطعی مقام قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با گلایه از برخی کانال‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی به دلیل تناقض‌گویی و انتشار عجولانه اخبار این پرونده که هنوز در مرحله رسیدگی قرار دارد، افزود: فرماندهی انتظامی استان گیلان برابر مواد ۹۱، ۹۶ و ۱۹۱ قانون آئین دادرسی کیفری، مصوب سال ۱۳۹۲حق شکایت از وکیل این پرونده را برای خود محفوظ دانسته و به طور قطع از طریق مراجع قضائی پیگیری خواهد کرد.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=9431

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

‫16 دیدگاه ها

  1. قانون باید یکسان باشد اینوراونورنداره اگرفرق باشدکه مملکت اسلامی نیست پس کسانی که میگن نبایداعدام بشه ایااگر پسریابرادریاشوهرتونم بود اسمشومیذاشتیدارازل یااوباش نه شماهاکه نظرمیدید ازروب عاطفه داریدبه ماجرانگاه میکنید قانون گذار بهترازمنو شما به ماجرا نگاه میکند درجواب دوستان عزیزم که میگن نبایداعدام بشه

    6
    19
    1. اگه اغتشاشگر ها و اراذل و اوباش ها رو ول کنن دیگه سنگ روی سنگ بند نمیشه. دیگه امنیتی نخواهد بود. شما خودتون دارید همه رو به یک چشم می بینید

      16
      4
  2. امیدوارم قاضی دادگاه توجه به این مورد داشته باشه که امنیت ملی به مخاطره نیفته …
    چرا باید دست ماموران بسته باشه ؟؟
    دودش تو چشم کی می ره ؟
    آیا با قصد قبلی و خصومت شخصی این اتفاق افتاده ؟
    چرا هیچ اتفاقی برای قاتلان شهید عجمیان نیفتاد ؟
    تا کی ملاحظه کاری که امنیت ملی را تحت الشعاع قرار می ده ؟
    واقعا با این حکم باید به حال خودمون گریه کنیم که امیدی به امنیت مون نداشته باشیم !!!

    19
    4
      1. خیر اعدام نشدند و حکم اعدامشون برگشت
        چند نفر هم اگر زندان رفته باشند باعث بی امنیتی شدند حتی اگر هم دست در پرونده شهید عجمیان نداشته باشند

        7
        2
  3. لعنت به مسولین قانون گذار و قوه قضائیه فاسد برید نفوذی های خودتون رو جمع کنید جای حکم دادن برای یک مامور مظلوم
    آخ دلم می خواد اعضای خانواده خودتون گیر این ارازل بیفتن
    هر چند شماها بادیگارد زیاد دارین نیاز به نیرو انتظامی نیست براتون
    ما مردم بیچاره کسی رو نداریم چشم مون به نیروی انتظامی هستش که شماها اقتدار شون رو گرفتید هرج و مرج راه انداختید تو جامعه من چطور تو این جامعه احساس امنیت کنم
    نون نظام رو می خورین هم پیمان با دشمنان نظام عمل می کنید و حکم می دید
    قاتل شهید عجمیان اون دکتر رو چطور اعدام نکردید
    در حالی که از یک بچه طلاق و … فقر انتظار بیشتری نمیشه داشت ولی از یک دکتر هزاران بار اعدامش باید سخت تر می شد ولی…

    20
    5
  4. من یه سوال دارم
    ما مردم برای چی باید بیایم در انتخابات شرکت کنیم?
    برای حفظ ارزشها و خون شهدا یا برای حفظ جان اراذل و اوباش و اغتشاش گران .!!؟
    برخی از مسئولین نفهم حواسشون نیست که هرچه دارن از صدقه سر امت حزب الله است نه .عده ای اراذل اوباش .

    25
    3
  5. خدایا به حرمت این شب قدر این سرباز اسلام و حافظ امنیت رو خودت حفظ کن یا فاطمه زهرا خودت به دادش برس نزار سربازان فرزندت مهدی دلها را اینجوری بی آبرو و اعدام کنند

    34
    5
  6. واقعاً آدم غصه دار میشه از این حکم دادن ها اگه خصومت شخصی نداشته چرا باید اعدام بشه
    اللهم عجل لولیک الفرج

    42
    2
  7. طرف اغتشاشگر بوده و برای باخت تیم ملی مست کرده بوده؟از طرفی با اعدام این بنده خدا چراغ سبز نشون میدین به اغتشاشگر هاو دست و دل مامورین امنیت در مبارزه با اغتشاشگر ها در آینده خیلی خواهد لرزید

    49
    7
  8. خداوند نجاتش بده
    ناراحت کننده است که یک مامور حفظ امنیت بخاطر اقدام امنیتی قصاص بشه . آخه اون چه دشمنی با جوان مقتول داشته ؟!
    ما در این شب‌های قدر دعا می کنیم که به حق امیرالمؤمنین علیه السلام این مامور حفظ امنیت نجات پیدا کنه .

    66
    2
    1. باسلام از قوه قضائیه محترم تقاضای رسیدگی دقیق و تلاش برای عدالت را داریم اگه این شخص اغتشاش گربودن
      بیشترتلاش کنید
      که چراغ سبز به دشمنان انقلاب نشان ندهید تو آمریکا و تمام دنیا هیچ پلیسی را بخاطر یه اغتشاش گر دار نزدن مگه اینکه خلافش ثابت بشه
      اگه در برابر اغتشاش گران چنین ضعفی نشان بدهید فاتحه اسلام انقلاب را بخونید
      اغتشاش گرنه تنها محکوم زندانی نمی‌شود بلکه حمایت میشه
      و پلیس خوب جان برکف دیگه توان انگیزه ی دفاع براش نمی مونه
      رای مردمی جمع کنید برا قصاص یا رأی کل قضات یا رأی پارلمان خلاص کاری نکنید دیگه کسی جرات نکنه در برابر ظلم پلیدی فتنه اغتشاش بایستند

      18
      1
  9. تو هیچ کجای دنیا یک پلیس خدمتگزار را در زمان آشوب و اغتشاش به اتهام قتل آشوبگران قصاص نمی کنند ؟!

    60
    2
    1. اینجا اسمش مملکت امام زمان هست به هر کسی که به امام زمان و … توهین کنه و مملکت رو به آشوب بکشه جایزه میدن و به بچه هایی که از جونشون میگذرن تا امنیت برقرار باشه حکم اعدام

      42
      3
      1. احسنت آقا خود مسئولین با براندازها هستن چطور بهتون دیگه باید ثابت کنند
        ما مردم هستیم که پای نظام مون هستیم والا اینا هوای اونوریا رو دارن برای روز مباداشون

        11
        1
دکمه بازگشت به بالا