اجتماعی و فرهنگیاخبار مهم و فوری

آیا مدارس در روز سه شنبه 24 آبان 1401 تعطیل است؟ تعطیلی مدرسه ۲۴ آبان ۱۴۰۱

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره تعطیلی مدارس و اداره ها و دانشگاه ها در روز سه شنبه 24 بیست و چهارم آبان 1401 و همچنین آیا روز سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ تعطیل است برای شما مطلبی را آورده ایم . با ما همراه باشید.

آموزش و پرورش البرز از ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ آبان) خبر داد.

به گزارش ایسنا، آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: با توجه به مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا به دلیل بالا بودن غلظت آلاینده‌ها، روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۳ و ۲۴ آبان) تمامی فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان در فضای باز ممنوع است.

پیش از این مدیرکل هواشناسی البرز هم به افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرده بود از حضور بلندمدت در فضای باز خودداری کنند.

جزئیات تعطیلی روز سه شنبه 24 آبان 1401

هنوز خبری درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه ها سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ اطلاعیه ای منتشر نشده است. (اگر خبری در مورد تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 24 آبان 1401 منتشر شود در همین قسمت قرار می گیرد)

تعطیلی مدارس و ادارات و بانک های فردا سه شنبه 24 آبان 1401 واقعیت دارد؟ به دلیل آلودگی هوا باد و طوفان گرد و غبار و بارندگی و اعتراضات و اغتشاشات و آیا فردا مدارس تعطیل است یا خیر و آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی تهران و البرز ، باغستان، شهریار، اندیشه ، کرج، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندرگناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ،قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال و بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، اردل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، بروجرد ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد، فرمهین ، فراهان ، تفرش ، آشتیان  و …

تداوم آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۲۳ آبان‌ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (23 آبان ماه) با توجه به حاکمیت جو نسبتاً پایدار و آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با افزایش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین حال افزایش ترافیک شامگاهی سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد خواهد شد.

با توجه به کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها در صبح فردا (۲۴ آبان‌ماه) بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پرتردد را در پی دارد.

شکل‌گیری ناپایداری جوی همراه با افزایش نسبی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد همچنین با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات بعدازظهر احتمال گسیل موقت گردوخاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت.

با استمرار ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه‌شنبه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۰۹ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد؛ کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و … از جمله این مثال‌هاست.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و  از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده از ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۲۴ آبان

تا این لحظه فردا سه شنبه ۲۴ آبان 1401 همه مدارس ایران دایر خواهد بود و مدارس هیچ شهری تعطیل نیست. توجه داشته باشید که هر دانش آموزی فردا در مدرسه حاضر نشود غیبت میخورد و یا اینکه دلیل موجه باید داشته باشد.

هر لحظه که اطلاعیه ای درباره تعطیلی به دست ما برسد حتما در این قسمت گذاشته خواهد شد .

برخی سایت های زرد خبرهای دروغی درباره تعطیلی مدارس فردا اعلام میکنند که کذب است و ممکن است با این ترفند بخواهند دانش اموزان را به خیابان ها بکشانند.

تعطیلی مدارس به علت شیوع آنفولانزا رسمی شد؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از کار‌هایی که در مجلس پیگیری شده است؛ الزام آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت شیوع بیماری آنفلوآنزا است.

سید کریم حسینی گفت: در خصوص شیوع بیماری آنفلوانزا و وضعیتی که در حال حاضر کشور با آن مواجه شده است، تذکر‌های لازم و طرح سوال از وزیر بهداشت انجام شد.

او می‌گوید: اقدامات دیگری در این زمینه در حال انجام است که می‌توان به الزام کردن وزارت آموزش و پرورش به تعطیلی موقت مدارس در صورت بروز اپیدمی و افزایش آمار مبتلایان اشاره کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در خصوص مدیریت بیماری آنفلوانزا در هفته جاری وزیر بهداشت برای پاسخگویی در کمیسیون‌های تخصصی حاضر می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس می‌گوید: یکی از مواردی که این روز‌ها در خصوص آن به وزیر بهداشت تذکر و از او طرح سوال شده بود، مبحث کمبود دارو در داروخانه‌های کشور است؛ دارو‌های آنتی‌بیوتیک و ویژه‌تر آنتی‌بیوتیک کودکان بیشتر شامل این کمبود بوده‌اند.

حسینی گفت: محموله واردات دارو به کشور وارد شده و این مطلب مورد مطالبه نمایندگان قرار گرفت؛ علاوه بر درخواست برای تسریع توزیع و عرضه دارو‌های وارداتی در شهر‌های مختلف کشور نیز مدیریت بیماری آنفلوانزا مورد مطالبه نمایندگان مجلس است.

تلاش دولت تعطیل نشدن مدارس است

بهرام عین اللهی در مورد احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا، افزود: تلاش دولت بر عدم تعطیلی مدارس است زیرا در کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به سیستم آموزش کشور وارد و منجر به افت تحصیلی شد البته اگر شرایط سخت شود نسبت به تعطیلی مدارس اقدام می شود و در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس نداریم.

آیا تعطیلی مدارس  به علت شیوع  آنفلوآنزا  صحت دارد؟

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که درحال حاضر تعطیلی مدارس برخی استانها به علت شیوع «آنفلوآنزا» در دستور کار نیست.

اعظم گودرزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال غیرحضوری شدن مدارس برخی استانها به علت شیوع آنفلوآنزا بین دانش آموزان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت داشتیم، درحال حاضر تعطیلی مدارس در دستور کار نیست.

وی افزود: دستورالعملی پیرامون رعایت نکات بهداشت فردی و مواردی که باید در مدرسه رعایت شود با همکاری و هماهنگی معاونت بهداشت وزارت بهداشت تنظیم کرده‌ایم که در حال مستندسازی برای ابلاغ به تمام ادارات کل آموزش و پرورش استان‌هاست که بر اساس آن موارد آموزشی رعایت بهداشت فردی و نکات بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سنوات گذشته هم آنفلوآنزا و سرماخوردگی وجود داشته و علتی برای تعطیلی مدارس نیست گفت: سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم تا آمار را دریافت کنیم که هنوز به صورت مستند قابل احصاء نشده تا بتوانیم اعلام کنیم. از ادارات کل و دانشگاه‌های علوم پزشکی آمار را دریافت و براساس آن برنامه ریزی‌های بعدی را انجام می‌دهیم.

گودرزی در پاسخ به اینکه «بنابراین فعلا مدرسه‌ای مجاز به تعطیلی به علت آنفلوآنزا نیست؟» اظهار کرد: خیر، فعلا دستورالعملی مبنی بر تعطیلی مدارس ابلاغ نکرده‌ایم و در جلساتی هم که با وزارت بهداشت داشتیم فعلا تعطیلی مجاز نیست و دستورالعملی هم که ابلاغ خواهیم کرد، در راستای رعایت نکات بهداشتی خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=5479

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا