ورزشی

علت فوت داریوش ذاکری نخستین چهره طلایی اصفهان چه بود؟ + بیوگرافی

در این بخش از مطالب پایگاه خبری باغستان نیوز درباره علت فوت داریوش ذاکری نخستین چهره طلایی اصفهان چه بود؟ + بیوگرافی مطلبی را برای شما آورده ایم . با ما همراه باشید.

علت فوت و دلیل درگذشت داریوش ذاکری

«داریوش ذاکری» یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌گیران و ملقب به نخستین چهره طلایی اصفهان که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک را در کارنامه داشت، درگذشت.

داریوش ذاکری، پیشکسوت کشتی و دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک درگذشت.

جامعه کشتی کشور و کمیته پیشکسوتان فدراسیون، مصیبت وارده را به خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم آمرزش و برای بازماندگان صبر خواستار است.

داریوش‌ذاکری یکی از قدیمی‌ترین کشتی‌گیران و ملقب به نخستین چهره طلایی اصفهان بود که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک را در کارنامه داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بیوگرافی

 روزنامه کیهان در سال 1347 خبری با تیتر “نخستین چهره طلایی اصفهان” منتشر کرد و آن زمان بود که داریوش ذاکری مقام اول در مسابقات آسیایی را کسب کرد و هزاران نفر اصفهانی در حالی‌که او را بر روی دست‌های خود بلند کرده و حلقه گل به گردنش آویخته بودند به استقبال اولین طلای اصفهان رفتند..

داریوش ذاکری در خصوص اولین باری که بر روی تشک کشتی رفت به خبرنگار ایسنا می‌گوید: اول فوتبال و والیبال بازی می‌کردم، 19 ساله بودم که وارد عرصه کشتی شدم، پدرم کاروان شتر داشت و هر جا من مسابقه می‌دادم اطراق می‌کردیم.

این قهرمان کشتی با پیروزی در مسابقات آموزشگاه‌ها که در کشور برگزار می‌شد پر آوازه شد. به گفته خودش در اصفهان حریفی نداشت و در تهران نیز در دو وزن مختلف با حریفان مسابقه می‌داد.

داریوش ذاکری پس از کسب مقام قهرمانی در کشور و به دنبال آن مسابقات آسیایی به نام پهلوان شناخته شد.

آخرین باری که پهلوان روی تشک کشتی رفت سال 1382 و در مسابقات پیشکسوتان بود. او می‌گوید: 3- 4 ماه برای این مسابقات در سالن هفت تیر تهران تمرین کردیم و حریف تهرانی را در عرض 3 ثانیه به زمین زدم، اما حریف بعدی من پیرمردی بود که دلم نیامد با او کشتی بگیرم.

منبع مصاحبه: ایسنا

روحش شاد و یادش گرامی باد

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=6271

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا