اخبار روزاخبار مهم و فوری

مهدی جوانمرد هلدینگ گردشگری کیست؟

 آنگونه که فارس روایت کرده، رسانه انگلیسی «ایندیپندیت فارسی» در مطلبی که از آن به عنوان خبر اختصاصی نام برده، مدعی شد ماجد علم الهدی فرزند علم الهدی امام جمعه شهر مقدس مشهد، سهامدار عمده شرکت هلدینگ گردشگری مهدی جوانمرد است که ۴ هزار درخت هیرکانی را نابود کرده است.

مهدی جوانمرد
مهدی جوانمرد

همچنین وی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.وی افزود: تاکنون به هیچ یک از زیر مجموعه های گردشگری این هلدینگ نرفته ام و شخصا سرمایه ای برای سرمایه گذاری در این زمینه ندارم.

 انتشار خبر قطع چهار هزار اصله درخت در منطقه گردشگری الیمالات واقع در مسیر جاده چمستان – نور در غرب مازندران به گفته اهالی منطقه آخرین مورد نبوده بلکه جنگل های هیرکانی همچنان به بهانه های مختلف از جمله توسعه صنعت گردشگری در معرض تهدید، تخریب و تصرف است.

به گزارش ایرنا، این تعداد درختان جنگل هیرکانی واقع در شهرستان نور به گفته شماری از اهالی منطقه با هدف ایجاد جاده دسترسی و توقفگاه خودروی طرح گردشگری سد الیمالات قطع شده است.

این اتفاق که در بهمن ماه سال گذشته اتفاق افتاده و بعد از انتشار خبر آن در شبکه های اجتماعی دادستانی و نماینده ویژه استاندار مازندران ورود کرده و دستور توقف آن را صادر کرده است.

در مطالب بازنشر شده در شبکه های اجتماعی آمده است که “در آخرین روزهای بهمن ماه ۱۴۰۲ ۲ دستگاه لودر و بولدوزر متعلق به پیمانکار یک “طرح گردشگری” با همراهی و چراغ سبز مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری و رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری نور، اما بدون داشتن مجوزهای قانونی در یک حرکت شگفت آور و کامل غیرقانونی، اقدام به تخریب و تسطیح مسیر سیم کشی و تیر برق های فشار قوی کرده و جنگل را در مساحتی به طول ۵۰۰ متر و عرض ۴۰ متر شخم وشیار زده اند؛ به گونه ای که در این عملیات، حدود جهار هزار اصله درخت ونهال هیرکانی از بیخ و بن پاکتراشی و دفن شده و کامل از بین رفته است.

لینک کوتاه این مطلب: https://baghestannews.ir/?p=59636

(برای کپی کردن، روی لینک کلیک کنید)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا